بودروم
ساعت به وقت محلی: 14:25
دمای هوا: 20 درجه سانتیگراد

بودروم یا بُدروم (به ترکی استانبولی: Bodrum) (به یونانی: Halicarnassus) شهری است در کشور ترکیه که در استان موغله واقع شده‌است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۳۰٬۶۸۸ نفر و بر اساس برآوردهای سال ۲۰۰۹ میلادی ۳۲٬۸۰۱ نفر است. راهنمای سفر بودروم

جاذبه های گردشگری بودروم

قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)

قلعه سنت پیتر یکی از مکان های تاریخی در ترکیه است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. برای حس حال و هوای جنگ های ترک های سلجوقی می توانید از این مقر دیدن کنید. البته قلعه سنت پیتر شامل یک موزه کوچک است که در آن اشیای قدیمی و ظروف شیشه ای نگهداری می شود. این قلعه محلی جالب برای گرفتن عکس های بندرگاهی است.

آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس

این محل در میان عجایب هفتگانه دنیا لیست شده است. در معماری این آرامگاه از هنر یونانی و مصری استفاده شده است. امروزه از این آرامگاه به صورت موزه دیدن می شود. این مکان یکی از جاذبه های گردشگری بدروم است که برای اهالی ترکیه مهم است.

آمفی تئاتر باستانی

آمفی تئاتر قدیمی بدروم را می توانید از طریق بزرگراه اصلی تورگوت مورد دسترسی قرار دهید. کار باز سازی این آمفی تئاتر بر عهده ی اریکسون و ترکسل بوده است. شما می توانید کل بدروم را از این محل ببینید. بعد از گذشتن چندین سال از عمر این آمفی تئاتر تبدیل به موزه ای شده که فعالیت های فرهنگی در آن رخ می دهد.

تور کشتی بدروم

تور کشتی بدروم هم توری است داخلی برای ترکیه که بسیار لذت بخش است. غواصی نیز در کنار آن فعالیت ارزنده ای است. استفاده از لوازم قایق سواری در برخی موارد رایگان است. راستی ماهی گیری را در این تور فراموش نکنید.

گشت و دریاگردی آبی با گولت

قایق های گولت هم یکی دیگر از بسترهای تفریحات آبی است. برخی از این قایق ها دارای امکاناتی نظیر حمام و دستشویی هستند. استفاده از گولت ها مقرون به صرفه است.

مراکز خرید بودروم

مرکز خرید میدتون (Midtown Shopping Centre)

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید بدروم که می خواهیم به شما معرفی کنیم، مرکز خرید میدتون است که در محله ی سرزنده ی ارتاکنت قرار گرفته است. میدتون تنها مرکز خرید سرپوشیده ی بدروم محسوب می شود و امکاناتی مثل سینما، سوپر مارکت و پارکینگ در آن وجود دارد، علاوه بر این، وجود ۱۱۰ فروشگاه در میدتون باعث می شود تا هر آنچه که به دنبال آن هستید را بتوانید پیدا کنید. بومی های بدروم مرکز خرید میدتون را بسیار دوست دارند چون در آن تعداد زیادی رستوران و مرکزهای فرهنگی مثل گالری و مرکزهای تئاتری وجود دارد و همین موضوع باعث می شود تا میدتون فقط یک مرکز خرید معمولی نباشد و کاربری چندگانه داشته باشد.

مرکز خرید اوسیس (Bodrum Oasis Shopping Centre)

مرکز خرید اوسیس، اولین مرکز خرید بدروم بود که به خاطر تلفیق معماری شرقی و غربی، درختان نخل و خرما، تالاب های نیلوفر آبی و کاکتوس های منحصر بفرد ۴۵ ساله اش، مورد توجه قرار گرفت. در ساخت این مرکز سعی شده تا از بازارهای محلی بدروم الهام گرفته شود و اتفاقا در آن تلفیقی از فروشگاه های محلی و بین المللی هم وجود دارد. وجود چند سینما و رستوران، یکی دیگر از امکانات اوسیس است. وجود زمین بازی کودکان در این مرکز خرید آن را به جایی ایده ال بری خانواده ها تبدیل کرده و باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید بدروم شناخته شود.

مرکز خرید اونیو

مرکز خرید اونیو در ماه می 2013 افتتاح گردیده است. اگر مایل به خرید در بدروم هستید، پیشنهاد می کنیم حتماً از این مرکز خرید دیدن نمایید. علاوه بر 50 مغازه ای که در مرکز خرید اونیو وجود دارد، تعدادی رستوران و کافی شاپ، فضای بازی برای کودکان، سینما، سالن بیلیارد و بولینگ نیز در این مرکز خرید و تفریحی موجود است تا لذت از خرید و گشت و گذار در آن را تضمین کند.