برج توکیو | Tokyo Tower
ساعت به وقت محلی: 14:25
دمای هوا: 20 درجه سانتیگراد

راهنمای مسافرتی به توکیو | Travel Guide To Tokyo

توکیو، پایتخت کشور ژاپن و یکی از بزرگترین پایتخت های صنعتی در دنیا به شمار می رود. این کلان شهر شلوغ ژاپنی دارای جاذبه های زیادی برای گردشگری است. سوشی های تازه، شب های نورانی و پر هیجانی که در این شهر وجود دارد، هر فردی را وسوسه می کنند تا چند روزی را در این پایتخت زیبا بمانید. راهنمای سفر توکیو | Tokyo Travel Guide

نکته ای قابل توجه است با توجه به پیشرفتی که در این شهر شاهد هستیم اما همچنان فرهنگ و سنن در این شهر نمایان هستند و شاید همین موضوع باعث شده تا جذابیت شهر را دو چندان شود. به طور کلی سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در طول زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند.

شیدا گشت در راهنمای سفر به توکیو سعی کرده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر ژاپنی توکیو همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی توکیو

شهر توکیو، در شرق جزیره هونشوی ژاپن قرار گرفته است. جزایر توکیو اکثراً از جزایر آتشفشانی تشکیل شده‌اند. در جزایر ایزوی توکیو همچنان نیز تعداد زیادی آتشفشان فعال وجود دارد. مساحت این کلان شهر ژاپنی، ۲,۱۸۷ کیلومتر مربع است و طبق آمار سرشماری که در ۲۰۱۶ انجام شده در این شهر ۱۳,۶۱۷,۴۴۴  نفر زندگی می کنند.

مختصری از تاریخ توکیو

توکیو در ابتدا یک دهکدهٔ ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در اسناد به‌جا مانده از قرن دوازدهم برای اولین بار نام روستای ادو به چشم می‌خورد. از آن زمان به بعد این ناحیه به نام ادو خوانده می‌شده‌است. در زمان جنگ‌های داخلی دوره سن گوکو در سال ۱۴۵۷ میلادی سامورایی‌ای به نام اوتا دوکان، قلعه ادو را در آن محل می‌سازد. در سال ۱۵۹۰ میلادی، توکوگاوا ایه‌یاسو ادو را پایگاه خود قرار می‌دهد و هنگامی که وی در سال ۱۶۰۳ میلادی، نظام مبتنی بر حکومت شوگون‌ها به نام ادوباکوفو را پایه‌گذاری کرد، این شهر تبدیل به مرکز سیاسی دولت نظامی شوگون‌ها در سراسر ژاپن گردید. بعد از جنگ هایی که در شهر رخ داد، سرانجام توکیو توانست به‌طور کامل این شهر را  بازسازی کند و هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری و همچنین مراکز اصلی تجاری در دنیا به شمار می رود. برگزاری المپیک در این شهر در تابستان سال ۱۹۶۴ میلادی یکی از مهم‌ترین رویدادهای پس از جنگ بوده است.

اطلاعات کلی شهر توکیو در ژاپن

زبان رسمی: ژاپنی

واحد پول: ین

نوع برق شهری: برق شهری در ژاپن ۱۰۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور: +۸۱

شماره‌های اضطراری

پلیس با اپراتور انگلیسی زبان: ۱۱۰

آتش‌نشانی و اورژانس با اپراتور انگلیسی زبان: ۱۱۹

اختلاف ساعت با تهران: ۵ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه هانه‌دا، فرودگاه بین‌المللی ناریتا

آب و هوای توکیو

شهر توکیو از لحاظ آب و هوایی، با توجه به منطقه درآن قرار دارد نیز از شرایط آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری بهره می برد، که تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد. گرم‌ترین ماه سال در توکیو ماه (اواسط تیر تا مرداد) است که میانگین دمای هوا به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. سردترین ماه سال ماه (اواسط دی تا بهمن) با میانگین دمای ۵ درجه‌ی سانتیگراد است. میانگین بارش سالیانه‌ی باران در حدود ۱۵۳۰ میلی‌متر است.

بهترین زمان سفر به توکیو

برای سفر به این شهر ژاپنی بهترین زمان فصل بهار و پاییز است، چون در این دو فصل شرایط آب و هوا بسیار مطبوع بوده و برای گردشگری مناسب و رویایی است. گران ترین فصل هم برای سفر به توکیو تابستان است و برای رزرو هتل و پرواز کمی به مشکل بر می خورید. زمستان ها هم این شهر بسیار سرد است ولی هزینه ها بسیار پایین هستند و به عبارتی فصل ارزان برای سفر به شمار می رود.

هزینه اقامت در شهر توکیو

در شهر توکیو، برای اقامت هتل های زیادی وجود دارند، از همین رو گردشگران برای اقامت مشکلی نخواهند داشت. هتل های در این شهر در رنج های قیمتی گران و لوکس هستند تا متوسط و ارزان تا شرایط برای تمامی افرادی که به این شهر ژاپنی سفر می کنند محیا باشد. برای رزرو هتل حتما با آژانس های مسافرتی معتبر مشورت بنمانید، بسیاری بر این باور هستند، که برای اقامت در کشورهای خارجی هاستل های گزینه های بهتری نسبت به هتل ها هستند شاید این این باور از نظر هزینه درست باش، اما خوب امکانات و امنیتی که هتل ها می تواند در اختیار مسافران در کشور غریب قرار دهد با هاستل اصلا قابل مقایسه نیست. اما اگر شجاع هستید می توانید از سایت Airbnb اقدام به رزرو اتاق های اشتراکی بنمایید.

در ادامه راهنمای سفر به توکیو به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر ژاپنی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در توکیو

هتل | Park Hyatt Tokyo

هتل ۵ ستاره ای به نام Parl Hyatt  در شهر توکیو وجود دارد که دارای ۱۴ طبقه و منظره ای عالی با اتاق های بسیار لوکس و مجلل می باشد. از جمله امکانات رفاهی این هتل نیز شامل استخر، سالن آبگرم، مرکز تناسب اندام با بدنسازی، رستوران، اینترنت رایگان، اتاق کنفرانس، مراکز تفریحی و … است.

شماره تلفن : ۰۰۸۱۳۵۳۲۲۱۲۳۴

وب سایت : tokyo.park.hyatt.com

آدرس : ژاپن – توکیو Shinjuku Park Tower، ۳ Chome-۷-۱ Nishishinjuku، Shinjuku-ku، Tōkyō-to ۱۶۰-۰۰۲۳، Japan

هتل هیلتون | Hilton Tokyo

هتل هیلتون در مرکز شهر توکیو قرار دارد و دسترسی راحتی به مترو شهر دارد. از جمله امکانات این هتل نیز شامل استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام ژاپنی، دو زمین تنیس پشت بام، مرکز تناسب اندام مدرن، ۲۰ اتاق جلسه انعطاف پذیر، مرکز کسب و کار، دسترسی به اینترنت و …  می باشد. فضای داخلی این هتل دارای تزئینات ژاپنی است.

شماره تلفن : ۰۰۸۱۳۳۳۴۴۵۱۱۱

آدرس : ژاپن – توکیو Japan، 〒۱۶۰-۰۰۲۳ Tōkyō-to، Shinjuku-ku، Nishishinjuku، ۶ Chome−۶−۲ ヒルトン東京

هتل | Hotel Sunroute Plaza Shinjuku

هتلی ۳ ستاره در شهر توکیو می تواند با امکاناتی که دارد با هتل های ۵ ستاره این شهر رقابت کند. اتاق های بسیار شیک و راحت، منوی غذایی کامل و کارمندان خوش برخورد همگی سبب شده اند که این هتل از لحاظ شرایط اقامتی انتخاب بسیار گردشگران باشد.

شماره تلفن : ۰۰۸۱۳۳۳۷۵۳۲۱۱

آدرس : ژاپن – توکیو ۲ Chome-۳-۱ Yoyogi، Shibuya-ku، Tōkyō-to ۱۵۱-۰۰۵۳، Japan

هزینه خورد و خوراک در توکیو

در شهر توکیو آنقدر رستوران و غذافروشی وجود دارد که یکی از رقیب های پاریس در قاره آسیا به شمار می رود. فرهنگ غذایی ژاپنی تلفیقی از غذاهای آسیای، اروپایی و آمریکایی است. غذاهای سنتی در این شهر بین گردشگران محبوبیت ویژه ای دارد. هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در پایتخت کشور ژاپن، توکیو:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰۰۰ ین را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۵۰۰۰ ین پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر توکیو تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۶۸۰ ین می باشد.

اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به توکیو می خواهیم چند رستوران در این کلان شهر ژاپنی برایتان معرفی کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر توکیو

رستوران ایرانی Aladdin

رستورانی با غذاهای ایرانی و حلال به نام علاء الدین در شهر توکیو وجود دارد، برای کسانی که مایل هستند غذاهای ایرانی و با گوشت حلال میل کنند گزینه مناسبی است، اما ممکن است به دلیل شلوغ بودن این رستوران کمی معطل شوید.

آدرس : Minato, Tokyo, Japan

رستوران | Ichiran، Shibuya

انواع نودل ها را می توانید در این رستوران در شهر توکیو میل کنید. اما ممکن است به مدت زیادی در سف بایستید زیرا یکی از محبوب ترین رستورا ن در شهر توکیو است.

آدرس : ژاپن – توکیو Japan، 〒۱۵۰-۰۰۴۱ Tōkyō-to، Shibuya-ku، Jinnan، ۱ Chome−۲۲−۷ 岩本ビル

رستوران | New York Grill restaurant

رستورانی لوکس و گران قیمت در شهر توکیو که با توجه به قیمت بالایی که دارد اما غذاهای با کیفیت عالی و به مشتریان خود ارائه می دهد. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای گریل شده است.

آدرس : ژاپن – توکیو Shinjuku Park Tower، ۳ Chome-۷-۱ Nishishinjuku، Shinjuku-ku، Tōkyō-to ۱۶۰-۰۰۲۳، Japan

تجربه غذا خوردن در Piss Alley

محله‌ی Piss Alley که با نام Omoide Yokocho (یا خط خاطرات) هم شناخته می‌شود. در این محله شاید ۲۰۰ رستوران و کافه خیلی کوچک در ۶ کوچه‌ی باریک قرار گرفته‌اند. شاید این رستوران‌ها چندان جالب نباشد و خیلی هم کوچک باشند، ولی کیفیت غذاهای آن بالاست و بعضی از غذاهای عجیب را هم در آن‌ها می‌توانید پیدا کنید. برای مثال، اگر قصد تجربه کردن مزه‌ی سمندر گریل شده را دارید، به این محله بروید. البته سمندر شاید جزو غذاهای عالی و برتر در دنیا و یا حتی در توکیو نباشد، ولی اگر قصد دارید که ذائقه خود را به چالش بکشید، از این رستوران و غذاهایش دیدن کنید.

آدرس: ۱ Chome-2-8 Nishishinjuku, Shinjuku, Tokyo 160-0023, Japan

هزینه حمل و نقل در توکیو

هزینه بلیط تک سفره ۲۰۰ ین

هزینه بلیط ماهانه ۱۰,۰۰۰ ین

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۴۳۰ ین و به ازای هر یک کیلومتر ۴۱۰ ین به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳,۶۰۰ ین باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۳۳ ین

جاذبه های گردشگری در توکیو

کوه فوجی | Mount Fuji

کوه فیجی در غرب توکیو قرار دارد، درحالی که می توانید این کوه زیبای برف پوشیده را از خود توکیو هم ببینید اما ارزش این را دارد که سفری یک روزه ترتیب داده و به پای کوه بروید و از نزدیک آنرا تماشا کنید، این کوه بلندترین کوه ژاپن است و در فرهنگ مردم ژاپن اهمیت زیادی دارد.

آدرس: ژاپن – توکیو Japan، 〒۴۱۸-۰۱۱۲ Shizuoka-ken، Fujinomiya-shi، Kitayama 県道۱۵۲号線

پارک ملی نیکو

از شمال توکیو سوار قطار شوید و بعد از دو ساعت به شهر نیکو برسید، شهری کوچک در استان توچیگی که به دلیل پارک ملی زیبایی که دارد بسیار معروف است. این پارک ملی با دریاچه، آبشار و مناظر سرسبزی که دارد محلی عالی برای گشت و گذار است و چون نسبت به توکیو ارتفاع بیشتری دارد در تابستان به دلیل خنکی خود به مقصدی جذاب تبدیل می شود. به غیر از جاذبه های طبیعی مثل دریاچه چوزنجی و آبشار یوداکی، ساختمان های تاریخی زیادی هم درشهر وجود دارد.

باغ های هاماریکیو | HamaRikyu Gardens

باغ های هاماریکیو یکی از زیباترین باغ های شهر توکیو که چه در برف زمستانی و چه در بهار که غرق رنگ صورتی شکوفه های گیلاس می شود. در گذشته از این باغ برای شکار با شاهین استفاده می شده است و این روزها دوگانگی عجیبی بین آسمان خراش ها و طبیعت بوجود آورده است. درست وسط دریاچه پارک هم عمارتی زیبا وجود دارد که با چای و شیرینی سنتی از شما پذیرایی کرده و امکان قایقرانی هم وجود دارد. بنابراین تماشا و عکاسی از این باغ زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

برای ورود به این باغ باید هزینه بپردازید.

آدرس: ژاپن – توکیو ۱ Hamarikyūteien، Chūō-ku، Tōkyō-to ۱۰۴-۰۰۴۶، Japan

پل رنگین کمان | Rainbow Bridge

در منطقه میناتو بر روی خلیج توکیو، پل رنگین کمان وجود دارد. اسم اصلی و رسمی این پل سوتو کوسوکو جوایچی گو دایباسن توکیووان رنراکوباشی است. طول این پل ۷۹۸ متر بوده و اسکلهٔ شیبائورا و اسکلهٔ اودایبا را به یکدیگر متصل می نماید. نورپردازی پل در بعضی از اوقات بخصوص سال که از قبل مشخص می شود، به رنگ رنگین کمان در می آید.

آدرس : ژاپن – توکیو Rainbow Bridge، Minato-ku، Tōkyō-to، Japan

برج توکیو | Tokyo Tower

برجی که در شهر توکیو نقش برج مخابراتی و همچنین یکی از جاذبه های شهر توکیو را بر عهده دارد، برج توکیو است. این برج ۳۳۲٫۶ متر (۳۵۱ متر از سطح دریا) ارتفاع دارد و بعد از برج توکیو اسکای تری، دومین سازه بلند توکیو است و بلندترین برج فولادی متکی به خود در جهان نیز محسوب می شود. در ساخت برج مشبک توکیو، از برج ایفل الهام گرفته شده است.برج توکیو به عنوان سنبل این شهر جزوی از جذابیت های توریستی توکیو محسوب می شود.

آدرس: ژاپن – توکیو Tokyo Tower، ۴ Chome-۲-۸ Shibakōen، Minato-ku، Tōkyō-to ۱۰۵-۰۰۱۱، Japan

مراکز خرید شهر توکیو

مرکز خرید گینزا میتسوکشی | Ginza Mitsukoshi

آدرس : ژاپن – توکیو Japan، 〒۱۰۴-۰۰۶۱ Tōkyō-to، Chūō-ku، Ginza، ۴ Chome−۴ グッチ銀座

فروشگاه ایستان | Isetan Department Store Shinjuku

آدرس : ژاپن – توکیو ۳ Chome-۱۴-۱ Shinjuku، Shinjuku-ku، Tōkyō-to ۱۶۰-۰۰۲۲، Japan

مرکز خرید سولاماچی | Tokyo Solamachi

آدرس : ژاپن – توکیو ۱ Chome-۱-۲ Oshiage، Sumida-ku، Tōkyō-to ۱۳۱-۰۰۴۵، Japan

خیابان ناکامیس | Nakamise Shopping Street

آدرس : ژاپن – توکیو ۱ Chome-۴-۱ Hanakawado، Taitō-ku، Tōkyō-to ۱۱۱-۰۰۳۳، Japan

جشنواره های توکیو

جشن گل فوجی

زمان برگزاری: از ۲۵ آوریل تا ۵ می (۵ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبشهت)

جشن کورایامی

زمان برگزاری: از سوم تا ششم ماه می (۱۳ اردیبهشت تا ۱۶ اردیبهشت)

جشن گل بوتان

زمان برگزاری: از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه جون (۲۶ فروردین تا ۲۵ خرداد)

جشن سانئو

زمان برگزاری: حوالی پانزدهم ماه جون (۱۵ خرداد)

بایدها و نبایدهای توکیو

هنگام راه رفتن در خیابان نباید بخورید و بیاشامید.همچنین با خوراکی نباید وارد مغازه شوید.

هرگز به خانه ی ژاپنی ها با کفش وارد نشوید.باید کفش ها را بیرون از خانه در بیاورید.

از لحاظ امنیت در این شهر میزان جرم و جنایت بسیار پایین و رو به کاهش است، بنابراین با خیال راحت در سفرتان به گشت و گذار بپردازید.

جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای ژاپن می توانید راهنمای سفر ژاپن را مطالعه کنید.