سوچی
ساعت به وقت محلی: 14:25
دمای هوا: 20 درجه سانتیگراد

روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای کاسپین، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.راهنمای سفر سوچی

روسیه با حدود ۱۴۴/۵ میلیون نفر (در سال ۲۰۱۷) جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. تراکم جمعیت روسیه ۸٫۴ نفر در هر کیلومتر مربع است که از پایینترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است.

زبان رسمی روسیه، زبان روسی است؛ ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. روسیه کشوری فدرال با تقسیمات کشوری پیچیده‌ایست و شامل ۸۳ واحد فدرال از جمله ۲۱ جمهوری خودگردان می‌شود. روسیه فرهنگ پرباری دارد و نویسندگان معروفی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده‌اند.

وضعیت آب و هوایی

آب و هوای روسیه بسیار متغیر است و بین 37 درجه سانتی گراد(زمان ذوب شدن یخ ها ) و منفی 30درجه سانتی گراد( در طول زمستان سیبری) درحال تغییر است. مطلوب ترین دمای روسیه را میتوانید در امتداد ساحل دریای بالتیک تجربه کنید جایی که اهالی مسکو برای  گذراندن تعطیلات تابستانی خود به آنجا میروند همچنین سوچی به خاطر داشتن آب و هوای گرمسیری به عنوان یک تفریحگاه ساحلی  لقب “فلوریدای روسیه ” را به خود اختصاص داده است.

سوچی

سوچی یک شهر گردشگری روسیه واقع در سرزمین کراسنودار در مرز غربی این کشور است. این شهر بر کرانه‌های دریای سیاه و در دامنه بلندی‌های پوشیده از برف رشته‌کوه قفقاز جای دارد. سوچی بزرگ (شهر و حومه) با درازای ۱۴۵ کیلومتر، طویل‌ترین شهر اروپا است. جمعیت سوچی بر پایه نتایج سرشماری سال ۲۰۰۲ برابر با ۳۲۸٬۸۰۹ نفر بوده است که در مقایسه با آمار سال ۱۹۸۹ (۳۳۶٬۵۱۴ نفر) با کاهش روبرو بوده است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۶ در حدود ۳۹۵٬۰۱۲ نفر برآورد شده بود. سوچی به‌عنوان میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ برگزیده شده است.

جاذبه های گردشگری سوچی

باغ گیاه‌شناسی سوچی

سوچی لقب «شهر باغ» را به خود اختصاص داده است. قدمت باغ گیاه‌شناسی سوچی به سال ۱۸۹۲ بازمی‌گردد و در آن بیش از ۲ هزار گونه از گیاهان نادر و حتی غیربومی وجود دارد. در این باغ همچنین می‌توانید گونه‌های نادری از پرندگان و سایر حیوانات وحشی را هم ببینید. این باغ به چندین نمایشگاه تقسیم شده که هر یک مناطق مختلف جغرافیایی را به نمایش می‌گذارد، بنابراین می‌توانید گیاهان منطقه‌ی قفقاز را و مدیترانه را با گیاهانی از آمریکا، شرق آسیا و استرالیا و نیوزیلند را با هم مقایسه کنید.

موزه شهر تفرجگاهی سوچی

موزه‌ی شهر تفرجگاهی سوچی از مجموعه‌ی شخصی باشگاه کوهنوردی قفقاز در اوایل قرن بیستم ایجاد شده است. این کوهنوردان با جدیت به جمع کردن آثار فرهنگی و طبیعی می‌پرداختند که در سفرهای خود پیدا می‌کردند، از گیاهان و جانوارن بومی دریای سیاه گرفته تا نمونه‌های مربوط به باستان‌شناسی و انسان‌شناسی. امروزه در این موزه ۴ هزار اثر تاریخی وجود دارد که تاریخ سوچی و ساحل دریای سیاه را روزگار باستان تا به امروز را پوشش می‌دهد.

ویلای استالین

این خانه از دوران استالین دست‌نخورده باقی مانده و هنوز بسیاری از وسایل شخصی این دیکتاتور در آن وجود دارد، مانند ژاکت چرم او، میز بیلیارد و عکس‌های خانوادگی‌اش. بازدید از این ویلا، نگاهی است اجمالی به زندگی یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخی مدرن. بعد از بازدید از این عمارت می‌توانید ناهار را به رستوران طبقه‌ی اول خانه رفته و از غذاهای مورد علاقه‌ی استالین امتحان کنید.

ویلای استالین

پارک ملی سوچی

پارک ملی سوچی در سال ۱۹۸۳ به عنوان اولین پارک ملی روسیه افتتاح شد که بیش از ۱۹۰ هزار هکتار را از مناطق نیمه گرمسیری گرفته تا مناطقی با آب و هوای کوهستانی را شامل می‌شود. در این پارک ملی مجموعه‌ای از شگفتی‌های طبیعی از جمله آبشارها، دره‌ها، گلوگاه‌ها و غارهای بسیار شگفت‌انگیزی وجود دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ۳۳ آبشار وجود دارد، مانند آگورا راوین جورج (Agura Ravine/Gorge)، آبشارها و دره‌های پادشاهی برندایوو (Berendeevo Kingdom) و مجموعه غارهای ورونتسو (Vorontsov Cave Complex) که یکی از طولانی‌ترین غارهای موجود در روسیه است و در آن شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انسان‌ها ۲۰ هزار سال قبل در آن زندگی می‌کردند.

مراکز خرید سوچی

مورمال

مرکز خرید ۴ طبقه مورمال که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در سوچی است. این مجموعه به مساحت ۱۶۹۰۰۰ مترمربع شامل مغازه‌های با برندهای داخلی و خارجی گوناگون با قیمت‌های متوسط است. در این مرکز خرید می‌توانید پوشاک، کیف و کفش، اسباب بازی، وسایل ورزشی، وسایل خانگی، هدیه و سوغات، عطر و ادکلن، طلا و بدلیجات و بسیاری موارد دیگر را تهیه کنید. همچنین این مجموعه دارای یک هایپرمارکت، چندین رستوران، فست فودو کافه، یک فود کورت بزرگ با منوهای مختلف و یک سینمای بزرگ است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

ماندارین

مجموعه تجاری تفریحی ماندارین یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید با خصوصیات منحصربه‌فرد خود است. بسیاری از افراد صرفا برای گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده یا دوستان به این مرکز خرید می‌روند. در این مرکز خرید انواع کالاها مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، لوازم ورزشی و غیره با برندهای مختلف داخلی و خارجی وجود دارد. وجود چندین رستوران و کافه در کنار سرگرمی‌ها و مغازه‌ها این مکان را به مجموعه‌ای کامل تبدیل کرده است.

برخی امکانات مجموعه شامل یک نمایشگر پلاسمای بزرگ، موسیقی، تجربه‌های مختلف و امن برای کودکان، و حضور فیزیوتراپ‌ در تمام ساعات روز برای مشاوره و ماساژ است.

ساعت کار: ۲۴ ساعت شبانه روز.

سیتی پلازا مال

مرکز خرید سه طبقه سیتی پلازا یکی از مراکز خرید مدرن، و مکانی برای خرید و تفریح است. این مکان مجموعه‌ای از پوشاک کودکان و بزرگسالان، کفش، کالاهای چرمی مانند کیف، لوازم خانگی، جواهرات، عینک، لوازم جانبی،  سوغات، لوازم آرایشی، عطر و غیره با برندهای داخلی و خارجی معتبر است.

از دیگر امکانات سیتی مال وجود سالن آرایشی،  پارکینگ با ظرفیت ۸۰۰ اتومبیل، سرویس‌های بانکی، کمک‌های پزشکی، و آژانس هواپیمایی است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

یکاترینبورگ

یکاترینبورگ یک شهر صنعتی در کوه‌های اورال است که جاهای زیادی برای بازدید دارد. با اینحال این ناحیه بیشتر به عنوان مکانی که تزار نیکلاس ، آخرین تزار روسیه ، و خانواده‌اش در سال ۱۹۱۸ در زمان انقلاب روسیه اعدام شدند یاد می‌شود. یکاترینبورگ امروزی یک صحنه پر جنب و جوش فرهنگی ، میزبان بسیاری از کتابخانه‌ها، سالن‌های تئاتر و نمایشنامه نویسان، و شرکت‌های رقص و همچنین گروه‌های موسیقی راک روسیه است.چهارمین شهر بزرگ روسیه همچنین دارای بیش از ۳۰ موزه است.

ولیکی نووگورود

ولیکی نووگورود در قرن دهم بنا شده و یکی از قدیمی‌ترین شهرها در شمال دور روسیه است. ولیکی نووگورود ادعا می‌کند از زمان دعوت شاهزاده روریک اسکاندیناوی به حکومت روسیه برای ایجاد یک خاندان حاکم که ۷۵۰ سال به طول انجامید ، زادگاه روسیه بوده است.مناظر برتر در این شهر شامل کلیسای جامع سنت سوفیا و برج ناقوس،چشمه‌ی بازرگانان وموزه‌هایی همچون موزه‌ی آهن ، سفال و تاریخ است. شهر ولیکی نووگورود در دریاچه ایلمن واقع شده و بهترین مکان برای خوردن سوپ روسی و خرید عسل طبیعی است.

ولادی‌وستوک

کوه‌هاو دهانه‌هایی که این شهر را احاطه کرده‌اند ، مناظری زیبا و خیره کننده از آن ایجاد می‌کنند. آخرین توقف در راه آهن ترانس سیبری ، ولادی وستک را به بزرگترین بندر این کشور در اقیانوس آرام تبدیل کرده است.این شهر دارای جاذبه‌های فرهنگی بسیاری همچون تئاتر ، موزه و کنسرت است. بازیگر معروف یول برینر در سال ۱۹۲۰ در این شهر متولد شده است.

نیژنی نووگورود

یژنی نووگورود به عنوان پنجمین شهر بزرگ روسیه در محل تلاقی رودخانه‌های ولگا و اوکا قرار گرفته است.این شهر به عنوان یک قلعه در قرن سیزدهم آغاز شد و پس از تولد ماکسیم گورکی در آن، به گورکی شهرت یافت. نیژنی نووگورود یک جای خوب برای غرق شدن در هنر و معماری روسی، با بیش از ۶۰۰ آثار تاریخی و مجسمه‌ها، و حداقل ۲۰۰ موزه هنر، سالن‌های کنسرت و مانند آن است.

ایرکوتسک

ایرکوتسک عملا پایتخت سیبری شرقی بوده و محبوب‌ترین مکان برای توقف در راه‌آهن بین مسکو و شرق است. با وجود تنها ۴۵ کیلومتر فاصله از دریاچه‌ی بایکال، این شهر بهترین مکان برای کشف خط ساحلی غربی دریاچه است.مسافرانی که به این ناحیه سفر می‌کنند حتما از آنچه می‌بینند شگفت زده خواهند شد. خانه‌های چوبی تزیین شده در کنار آپارتمان‌های استاندارد بلوک شوروی ، به علاوه بلوارهای عریض با ترافیک بسیار کم برای یک شهرستان ۵۰۰۰۰۰ نفری ، توریست‌ها و گردشگران را متعجب می‌کند. ایرکوتسک محل بسیاری از درگیری‌های خونین میان جناح‌های روسیه در انقلابات مختلف بود. همچنین به عنوان یک محل تبعید برای روشنفکران ، هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. کلیساهای متعددی ، از جمله کلیسای معراج، زمین شناسی و تاریخ موزه ایرکوتسک در این شهر قرار دارد.