راهنمای مسافرتی به سیدنی |  Travel Guide To Sydney
ساعت به وقت محلی: 14:25
دمای هوا: 20 درجه سانتیگراد

راهنمای مسافرتی به سیدنی |  Travel Guide To Sydney

سیدنی، جذاب ترین شهر در کشور استرالیاست که در ایالت نیو سات ولز قرار دارد. این شهر با جاذبه های فوق العاده که دارد، و از همین رو تعداد زیادی مسافر را سالانه به منظور تفریح به سمت خود جذب می کند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. Travel Guide To Sydney , راهنمای مسافرتی به سیدنی , راهنمای سفر سیدنی

در راهنمای سفر به سیدنی شیدا گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر سیدنی در استرالیا همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی سیدنی

شهر سیدنی در کشور استرالیا، از بزرگترین شهرهای این کشور به شمار می رود. این شهر بر کرانه های شرقی استرالیا و در سواحل اقیانوس آرام قرار گرفته است. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده حدود ۵ میلیون نفر در آن زندگی می کنند و مساحت آن در کشور استرالیا حدود ۱۲ کیلومتر مربع است. شهر سیدنی مرکز ایالت نیو ساوث ولز است و حدود ۷۰۰ محله کوچک و بزرگ در این شهر وجود دارد.

اطلاعات کلی شهر سیدنی در استرالیا

واحد پول رسمی : دلار استرالیا (AUD)

زبان رسمی : انگلیسی

کد کشور : +۶۱

اختلاف ساعت با تهران : هفت ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

نوع برق شهری در سیدنی :  ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

شماره های ضروری در استرالیا :

اورژانس، پلیس و آتش نشانی : ۰۰۰

فرودگاه های بین المللی : فرودگاه سیدنی

آب و هوای شهر سیدنی

در شهر سیدنی، شرایط آب و هوایی با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در مناطق مختلف متفاوت است. در بیشتر موارد آب و هوای این منطقه در شرایط معتدلی قرار دارد و میزان بارش باران در آن به نسبت دیگر شهرهای کشور استرالیا بیشتر است، به طوری که حدود ۱۵۰ روز از سال در این شهر باران می باشد و در ماه های آوریل و ژوئن پر باران ترین فصل به شمار می روند. میانگین دمای هوا در تابستان ۳۵ درجه سانتی گراد و در زمستان به ندرت کمتر به ۵ درجه سانتی گراد می رسد.

هزینه اقامت در شهر سیدنی

سیدنی، از توریستی ترین شهرهای کشور استرالیاست بنابراین نیازی به نگرانی بابت اقامت در این شهر لازم نیست که داشته باشید زیرا تنوع هتل های در کیفیت های و قیمت های مختلفی در شهر سیدنی وجود دارد که بتوانید یکی از آنها را مطابق با میلتان انتخاب کنید و در آن اقامت کنید. البته هاستل های و اقامتگاه های زیادی هم در این شهر وجود دارد که می توانید با اقامت در آنها هزینه کمتری را بپردازید اما امنیت و امکاناتی که در هتل می توانید داشته باشید در آنها نباید انتظار داشته باشید.  در ادامه راهنمای سفر به سیدنی می خواهیم به چند هتل مناسب در این شهر اشاره کنیم.

هتل های پیشنهادی در شهر سیدنی

هتل چهار فصل سیدنی |  Four Seasons Hotel Sydney

هتل لوکس و ۵ ستاره ای که در شهر سیدنی وجود دارد، هتل چهار فصل است. این هتل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما در شهر سیدنی باشد. از جمله امکاناتی که در این هتل می توانید در اختیار داشته باشید نیز شما استخر، رستوران، اینترنت رایگان پرسرعت، رم سرویس، اتاق ماساژ و باشگاه بدنسازی است.

شماره تلفن : ۰۰۶۱۲۹۲۵۰۳۱۰۰

وب سایت : www.fourseasons.com

آدرس : ۱۹۹ George St, Sydney NSW 2000, Australia

هتل هالیدی این وارویک فرم | Holiday Inn Warwick Farm

مجموعه هتل های زنجیره ای هالیدی در شهر سیدنی هم یک شعبه دارند و با توجه به امکانات خوبی که این هتل ۴ ستاره ارائه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اقامت شما در شهر سیدنی به شمار بیاید. از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل پارکینگ، تلوزیون، رستوران، اتاق های مجهز به تمامی امکانات مورد نیاز و سالن ورزشی هست.

آدرس :  ۳۵۵ Hume Hwy, Warwick Farm NSW 2170, Australia

هتل یووس ویلیج | UWS Village

هتل ۳ ستاره ای هم که در راهنمای سفر به سیدنی می خواهیم به آن اشاره کنیم، UWS است، هزینه اقامت در هتل به نسبت دیگر هتل های این شهر مقرون به صرفه بوده و از جمله امکاناتی که برای مسافران خود در نظر دارد نیز شامل پارکینگ، تلویزیون، اینترنت، استخر می شود. برای نوزادان زیر دو سال بسته به اتاقی که انتخاب می کنید ممکن است تخت نوزاد شامل مبلغ اضافی شود

آدرس : Corner of Pemberton Street and Victoria Road – Parramatta NSW 2150 – Sydney

هزینه خورد و خوراک در شهر سیدنی

غذاهای استرالیایی آن چنان با سلیقه ایرانی ها عجین نیست و فرهنگ آشپزی آنها ترکیبی از تمام غذاهای اروپایی است که نماد فرهنگ و سبک زندگی خاص آنها است. اگر می خواهید که در سفرتان اقتصادی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. همچنین سعی کنید همراه خودتان یک قمقمه آب داشته باشید تا مدام مجبور نباشید بابت تهیه بطری آب مبلغی را پرداخت کنید به این صورت می توانید، کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به سیدنی به چند رستوران خوب در کشور استرالیا و همچنین هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۵ دلار استرالیا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دو نفره در یک رستوان متوسط باید ۸۰ دلار استرالیا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای سیدنی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۰ دلار استرالیا می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۳ دلار استرالیا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴ دلار استرالیا بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در سیدنی

رستوران پرایم |  Prime Steak Restaurant

یک رستورران خوب و معروفی در شهر سیدنی به نام پرایم وجود دارد که در آن می توانید انواع استیک، غذاهای فرانسوی و دریایی را میل کنید. کیفیت غذاها عالی و سطح قیمت های آن متوسط است.

آدرس : ۱ Martin Pl، Sydney NSW ۲۰۰۰، Australia

رستوران اِست | Est

دیگر رستوران خوبی که در این شهر وجود دارد، رستوران est است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای استرالیایی را میل کنید و نهایت لذت را از غذایتان ببرید. سطح قیمت غذا در این رستوران کمی بالاست اما به امتحان طعم خوب غذاهای آن می ارزد.

آدرس : Abercrombie Ln، Sydney NSW ۲۰۰۰، Australia

رستوران ماماک | Mamak Restaurant

ماماک یکی دیگر از رستوران هایی است در این شهر است که در راهنمای سفر به سیدنی می خواهیم از آن نام ببریم. در این رستوران می توانید انواع غذاهای خوشمزه مالیزیایی را سرو کنید و طعم خوب غذاهای آن را تجربه نمایید.

آدرس : Sussex Centre Food Court، ۴۰۱ Sussex St، Haymarket NSW ۲۰۰۰، Australia

هزینه حمل و نقل در شهر سیدنی

در شهر سیدنی سیستم حمل و نقل نیز شامل اتوبوس، قطار و قایق هایی به نام فری نیز است. بیشتر مردم در این شهر با اتومبیل در خیابان ها و بزرگراه ها حرکت می کنند. اگر می خواهد در شهر سیدنی هر روز و چندین بار در روز از سیستم حمل و نقل عمومی این شهر استفاده کنید پیشنهاد ما این است که یکی از اوپال کارت‌هایی (opal card) را که بیشتر مخصوص گردشگران است، با توجه به نیازتان تهیه کنید.

هزینه بلیط تک سفره ۴ دلار استرالیا

هزینه بلیط ماهانه ۱۸۰ دلار استرالیا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳٫۶۰ دلار استرالیا و به ازای هر یک کیلومتر ۲٫۱۹ دلار استرالیا به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۵۶ دلار استرالیا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۳۵ دلار استرالیا

جاذبه های دیدنی در شهر سیدنی

برج سیدنی | Sydney Tower

برج سیدنی بلندترین این شهر است و حدود ۳۰۹ متر ارتفاع دارد. این برج یکی از جاذبه های سیدنی به حساب می آید. آسانسورهای پر سرعت شما را به بالای آن می برند که منظره بسیار خوبی از شهر از آنجا برای شما نمایان است. همچنین کافه و رستوران هایی در آنجا موجود هستند که می توانید برای صرف یک وعده غذا و یا نوشیدن یک فنجان چای از آن ها بهره ببرید.

آدرس : ۱۰۰ Market St, Sydney NSW 2000, Australia

تالار اپرای سیدنی | Sydney Opera House

یکی از نمادهای زیبای شهر سیدنی که در لیست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، تالار اپرای سیدنی نام دارد که می توان گفت که میان جاذبه های سیدنی شناخته شده ترین می باشد و مطمئناً شما نیز سیدنی را این بنای معماری را می شناسید. این ساختمان بی نظیر که به شکل صدف یا بادبان ساخته شده است، روی زمینی قرار دارد که در روی آب واقع است. شما می توانید زمانی که در یک کشتی تفریحی قرار دارید این ساختمان زیبا را ببینید، در این منطقه می توانید عکسهای یادگاری بی نظیر بگیرید. هزینه بازدید از این مکان برای بزرگسالان ۳۵ و خردسالان ۲۴.۵۰ دلار استرالیا هزینه در بر دارد.

آدرس : Bennelong Point, Sydney NSW 2000, Australia

پل بندرگاه سیدنی | Sydney Harbour Bridge

پل بندرگاه سیدنی مشهورترین نماد شهر قبل از ساخت تالار اپرا بود. این پل که در هر دو طرف آن دو پایه است، در سال ۱۹۳۲ ساخته شده و بزرگترین قوس فولادی در جهان است که بندر شمالی و جنوبی را با انحنایی که ۱۳۴ متر بالاتر از آب است، متصل می کند. در روی آن دو خط راه آهن و هشت مسیر ماشین رو می باشد که جهت آن می تواند با توجه به جریان ترافیک، متنوع باشد. البته افزایش ترافیک پل، در سال ۱۹۹۲ باعث شد تا تونلی در بندرگاه افتتاح شود تا رفت و آمد را راحت تر کند، اما موتورسواران همچنان می توانند بر روی پل حرکت کنند. هزینه‌ی تورهای بالارفتن از این پل بسیار گران است. بسته به اینکه در چه ساعتی از شبانه روز و چه زمان از سال اقدام به این کار کنید بین ۱۵۰ تا ۳۷۰ دلار استرالیا و حتی بالاتر می شود.

آدرس : Sydney Harbour Bridge, Sydney NSW, Australia

منطقه راک | The Rocks

یکی دیگر از جاذبه های سیدنی منطقه راک (صخره) است که زمانی منطقه زندگی بومیان اصلی استرالیا یعنی «گادیکال‌ها» بوده است و می توان گفت جزو اولین مناطقی بوده که جایگاه زندگی اروپاییان بوده است. نام این منطقه از سواحل سنگی که در غرب سیدنی قرار دارند، گرفته شده است. در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ ساختمان قدیمی در میان یک خیابان باریک وجود دارند که می توان به یکی از قدیمی‌ ترین آن‌ها اشاره کرد که کلبه کادمن می باشد و در سال ۱۸۱۶ ساخته شده است.

آدرس : ۱ km (1 mi) from Sydney CBD

ساختمان ملکه ویکتوریا | Queen Victoria Building

به مرکز خرید سیدنی که بروید در بالای آن یک ساختمان باستانی را مشاهده می کنید که به سبک رومی ساخته شده است. این ساختمان توسط  راهروهای زیرزمینی به ایستگاه شهر مرتبط می شود. این تالار در ابتدا بین سال های ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۸ برای یک فروشگاه ساخته شد. امروزه بیش از ۲۰۰ فروشگاه خوب در اطراف آن وجود دارند. ساعت های بازدید از این ساختمان در روز یکشنبه ۱۱ صبح تا ۵ عصر و در باقی روزهای هفته ۹ تا ۶ عصر می باشد و هزینه ورودی آن رایگان است.

آدرس :  ۴۵۵ George St, Sydney NSW 2000, Australia

بندر دارلینگ | Darling Harbour

بندر دارلینگ یکی دیگر از جاذبه های سیدنی می باشد که محلی تفریحی برای مردم محلی و همچنین گردشگران شده است. این جاذبه یک بندر عابر پیاده است که با مغازه ها، رستوران ها، موزه ها، نمایشگاه ها و تفریحات و سرگرمی پر شده است. اگر با خانواده به سیدنی سفر می کنید پس حتما عاشق دیدنی هایی نظیر باغ وحش سیدنی و آکواریوم سیدنی به نام SEA LIFE خواهید شد. این آکواریوم شامل بزرگترین مجموعه موجودات دریایی استرالیا است که اصلا نباید آن را از دست دهید.

آدرس :  Sydney NSW 2000, Australi

گشت و گذار در محله های معروف شهر سیدنی

خیابان کینگ، نیو تاون | King Street, Newtown

خیابان کینگ یکی از مناطقی است که در شهر سیدنی می توانید با قدم زدن در آن شهر سیدنی را حس کنید و تجربه خوبی از شهر در خاطراتتان بماند. در این خیابان بهترین رستوران ها، بوتیک ها و کافه های شهر در آن قرار دارند. در طول روز معمولا افراد زیادی را می بینید که از این خیابان بازدید می کنند و شب ها نیز، افراد با همسفرها و یا خانواده هایشان به رستوران های گوناگون این خیابان می روند.

جاده گلبپ پوینت، گلِب | Glebe Point Road, Glebe

حتما سعی کنید در صورت داشتن وقت به خیابان گلبپ پوینت سر بزنید. این خیابان برای کسانی که عاشق قهوه، کتاب و مراکز فرهنگی هستند گزینه عالی است. بهترین کتاب فروشی های شهر سیدنی در این خیابان قرار گرفته اند. یکی از معروف ترین آن ها کتابفروشی Cornstalk است که حدود ۴ هزار کتاب مختلف را دارا می باشد. همچنین در یکی از کافه های دنجی که در این خیابان وجود دارد یک قهوه هم نیز نوش جان کنید.

مراکز خرید در شهر سیدنی

مرکز حراجی بیرکن هد | Birkenhead Point Outlet Centre

آدرس : Pitt St & Market St, Sydney NSW 2000, Australia

مرکز خرید وست فیلد | Westfield Sydney

آدرس : استرالیا – سیدنی ۱۸۶ Pitt St، Sydney NSW ۲۰۰۰، Australia

بازارهای گلیب | Glebe Markets

 آدرس : Glebe Public School, Glebe Point Rd, Glebe NSW 2037, Australia

استرند آرکید | The Strand Arcade

آدرس : ۴۱۲-۴۱۴ George St, Sydney NSW 2000, Australia

ساختمان ملکه ویکتوریا | Queen Victoria Building

آدرس :  ۴۵۵ George St, Sydney NSW 2000, Australia