قونیه
ساعت به وقت محلی: 14:25
دمای هوا: 20 درجه سانتیگراد

قونیه مرکز استان قونیه در کشور ترکیه است. آرامگاه مولوی، شاعر پارسی‌زبان، در شهر قونیه‌ است. راهنمای سفر قونیه

جاذبه های گردشگری قونیه

آرامگاه و موزه مولانا

مقبره عارف، صوفی و شاعر مشهور، مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی، و موزه ای که یادگارها و آثار او را به نمایش میگذارد، از جمله جاذبه های مشهور دنیا محسوب میشود. آثار درون موزه شامل دست نوشته های قدیمی، قرآن های خطی، آلات موسیقی دوران رومی و آثار هنری دوران سلجوقی میباشد. این آرامگاه به نماد قونیه تبدیل شده و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب میکند.

تپه علاء الدین

تپه ای مصنوعی که توسط سلطان سلجوقی، علاءالدین کیقباد ساخته شد و امروزه درست در وسط شهر قرار دارد و از آن بعنوان پارک استفاده میشود. این تپه دارای دو جاذبه دیدنیست، مسجد علاءالدین و بقایای کاخی قدیمی در شمال تپه. در این سازه بسیاری قدیمی، کتیبه ای از جنس مرمر موجود می باشد که قدمت آن به سال ۱۲۲۱ برمیگردد.

موزه باستان شناسی قونیه

این موزه که در سال ۱۹۶۲ در مکان فعلی خود آغاز به کار کرد، در جنوب مدرسه سیرچلی در مرز شهر قونیه قرار دارد و مجموعه ای از آثار معماری، ستون ها و مجسمه های اعصار مختلفی همچون عصر برنز تا دوران بیزانس را به نمایش میگذارد، اما تابوت های زیبای رومی با تزئینات بسیار منحصر به فرد خود، آثار و سفال های یونانی، نوشته های لاتین و یونانی و موزاییک های عصر بیزانس از جمله دیدنی های این موزه محسوب میشوند.

موزه باستان شناسی قونیه
موزه باستان شناسی قونیه

مراکز خرید قونیه

مرکز خرید کنت پلازا (Kent Plaza)

اینجا تنها یک مرکز خرید معمولی نیست، بلکه مکانی است که مردم برای دور بودن از روزمرگی هر روزه به آن می‌آیند. این مرکز خرید با داشتن ۱۱ سالن تئاتر و برندهای معروف، در قونیه بسیار معروف است؛ برندهایی چون لویس (Levi’s)، کالینز (Colin’s)، فنریوم (Fenerium)، و ده‌ها برند دیگر. از جمله کالاهای این مرکز لباس و کفش بچگانه، پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، و ادکلن و لوازم آرایشی است.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

مرکز خرید ام ۱ (M1)

در این مرکز خرید، اجناسی چون جواهرات، بدلیجات، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه به چشم می‌خورد. علاوه بر این‌ها هایپر مارکت، فست‌فود، کافه، رستوران، کتاب‌فروشی، مراکز سرگرمی شامل سینما و پارک لونا، و مراکز سلامتی نیز وجود دارند. ۶۹ برند معروف در این مرکز خرید، برای تمام کالاها وجود دارد.

از امکانات این مرکز خرید می‌توان به ای. تی. ام، اتاق کودک، اتاق بازی کودکان، اتاق استراحت، دستشویی مخصوص معلولان، ویلچیر، اتاق سلامت، تاکسی، پارکینگ رایگان، و مسجد اشاره کرد.

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

مرکز خرید ام ۱

مرکز خرید نوادا اوتلت (Novada Outlet)

در این مرکز خرید نیز علاوه بر خرید، می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌ها سر بزنید یا به سرگرمی‌های این مرکز بپردازید. این مکان شامل مغازه‌های کیف و کفش، اسباب‌بازی فروشی، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی، هایپرمارکت، بدلیجات، و انواع لباس‌ها است.

رستوران‌ها، کافه‌ها، سرزمین بازی، و سینما از امکانات این مجموعه است.

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

فرش فروشی کاراوان

علاوه بر دیدن پاساژهای قونیه، بازدید از این فرش‌فروشی خالی از لطف نیست. فرش‌های کاراوان شامل مجموعه‌ای از فرش‌ها و گلیم‌های قدیمی و جدید است. بازدید از این مکان یک الی دو ساعت طول می‌کشد.

ساعت کار: هر روز از ۸:۳۰ صبح تا ۷ غروب.