راهنمای سفر نیکوزیا | Travel Guide To Nicosia in Cyprus
ساعت به وقت محلی: 14:25
دمای هوا: 20 درجه سانتیگراد

راهنمای سفر نیکوزیا در قبرس | Travel Guide To Nicosia in Cyprus

نیکوزیا، پایتخت کشور قبرس بوده و در نزدیکی کرانه ی رود Pedieos واقع شده است.  شهر نیکوزیا از جمله مراکز اقتصادی کشور قبرس به شمار می رود به طوری که در سال ۲۰۱۲ به عنوان پنجمین شهر غنی دنیا از نظر قدرت خرید عنوان گرفته است. راهنمای سفر نیکوزیا | سفر به قبرس

صنعت اصلی نیکوزیا، بافت ابریشم است و در سفر به این شهر می توانید پارچه های ابریشمی فوق العاده ای را تهیه کنید. به طور کلی سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند.

شیدا گشت در راهنمای سفر به نیکوزیا سعی کرده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور قبرس همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی نیکوزیا

شهر نیکوزیا، پایتخت کشور قبرس بوده و در قلب جزیره جای گرفته است. نیکوزیا تنها شهر اصلی غیر ساحلی قبرس می‌باشد. بعد از برلین، نیکوزیا تنها پایتخت دنیاست که با کشیدن مرزی از شمال به جنوب، به نام خط سبز، دو تکه تقسیم شده است. مساحت این شهر در کشور قبرس، حدود ۳۳۵۵ کیلومتر مربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۰۷ بدست آمده از این شهر حدود ۷۸۸۴۵۹ نفر در آن زندگی می کنند.

اطلاعات کلی  شهر نیکوزیا

زبان رسمی: یونانی | ترکی استانبولی

واحد پول: یورو

کد کشور: +۳۵۷

کد شهری: ۲۲

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

نوع برق شهری: برق شهری در نیکوزیا ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

شماره‌های اضطراری

پلیس: ۱۹۲

آمبولانس: ۱۹۴

آتش نشانی: ۱۹۳

پلیس دریایی: ۱۹۵

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی نیکوزیا

آب و هوای شهر نیکوزیا

شهر نیکوزیا، از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط نیمه خشک و استوایی است. میانگین بارش باران سالانه در این شهر بسیار کم بوده و در این شهر تابستان های طولانی و بسیار گرمی برقرار بوده و در فصل زمستان‌های این شهر دارای آب و هوای نسبتا ملایم و گاهاً خنک است. بیشتر بارندگی این شهر در فصل زمستان اتفاق می‌افتد و بارندگی در نیکوزیا بیشتر به شکل تگرگ ریز یا ترکیب برف و بارن و به ندرت در قالب برف است.

بهترین زمان سفر به نیکوزیا

معمولا گردشگران در ماه های بین فروردین تا مهر به این جزیره سفر می کنند هر چند که بهتر است در گرمای شدید مرداد به این جزیره نروید. اگر به طبیعت گردی علاقمند هستید ماه بهار را برای سفر به این کشور انتخاب کنید چون مناظر بکر و آب و هوای خنکی دارد.

هزینه اقامت در نیکوزیا

نیکوزیا، شهری است که اصلا نباید نگران اقامت در آن باشید، زیرا هم تنوع هتل ها در این شهر بالاست و هم نیازی به پرداخت هزینه ی زیادی برای اقامت در آن وجود دارد. هتل‌های لوکس پایتخت قبرس با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارند، این به معنای آن است که هزینه کم هتل های این شهر به معنای بی کیفیت بودن آن ها نیست. در سفر به این شهر فکر هاستل را از سرتان بیرون کنید چون هتل های ارزان و با کیفیت این شهر را حیف است که از دست بدهید. در ادامه راهنمای سفر به نیکوزیا به چند مورد از هتل های این شهر اشاره خواهیم کرد

هتل های پیشنهادی در شهر نیکوزیا

هتل کلئوپاترا نیکوزیا | Cleopatra Hotel

هتلی ۴ ستاره که در قلب شهر نیکوزیا قرار دارد، هتل کلئوپاترا است. امکانات اقامتی در این شهر بسیار عالی و مناسب است و که اگر به چند مورد از آنها اشاره کنیم عبارت از: سالن ورزشی، استخر روباز و ورزشگاه، ال سی دی در تمام اتاق ها و همچنین رستوران بین المللی و … هستند.

شماره تلفن : ۲۲ ۸۴ ۴۰ ۰۰

آدرس : قبرس – نیکوزیا Prevezis ۱۲، Nicosia، Cyprus

هتل هیلتون نیکوزیا | Hilton Cyprus

تقریبا در تمام شهرهای توریتی دو هتل هیلتون و هالیدی شعبه ای نیز دارند، در شهر نیکوزیا قبرس هم هیلتون هتلی ۵ ستاره وجود دارد که در مرکز این شهر در قبرس قرار دارد و برای کسانی که به قصد کار به این شهر آمده اند گزینه مناسبی است. از جمله امکانات این شهر نیز شامل مرکز تناسب اندام، زمین تنیس، استخر، سونا، رستورانی با انواع غذاهای سنتی و بوفه فونتانا می باشد.

شماره تلفن: ۲۲ ۳۷ ۷۷ ۷۷

وب سایت: hilton.com

آدرس: قبرس – نیکوزیا Dramas، Nicosia، Cyprus

هتل دی کلاسیک نیکوزیا قبرس | The Classic Hotel

دیگر هتلی که می خواهیم در راهنمای سفر به نیکوزیا به آن اشاره کنیم، هتل دی کلاسیک (The Classic) است. مسافران تمام امکاناتی که برای اقامت نیاز دارند، این هتل در اختیارشان قرار می دهد. شیشه های دوجداره اتاق ها نیز از ورود هرگونه سر و صدا درهنگامی که شما چرت میزنین، جلوگیری می کند. همچنین در این هتل یک صرافی هم وجود دارد تا در صورت نیاز پول های را چنج کنید.

شماره تلفن: ۲۲ ۶۶ ۴۰ ۰۶

وب سایت:classic.com.cy

آدرس: قبرس – نیکوزیا Arsinois، Nicosia، Cyprus

هزینه خورد و خوراک در نیکوزیا

در این شهر به طور کلی نیکوزیا شهر ارزانی است، شما با پرداخت هزینه بسیار کمی می توانید غذا بخورید. در راهنمای سفر به نیکوزیا ما حدودی از هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم. به طور مثال در شهر نیکوزیا قبرس، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۲ یورو را بپردازید و اگر هم بخواهید یک غذای دو نفره میل کنید ۵۰ یورو باید بپردازید. هزینه ساندویچ های مک دونالد یا همان همبرگر هم در این شهر ۶ یورو است. چند غذای محبوب در شهر نیکوزیا کباب های محلی و سنتی، سواکی، کلفتیکو، استیفادو، موساکا، کوپپیا، اکمک کادایف، اَفِلیا، هالومی، باییلدی، تاوا   و … هستند که برای یکبار هم شده باید آنها را امتحان کنید. در ادامه به چند رستوران خوب و محبوب در این شهر اشاره می کنیم تا اگر خواستید خارج از محل اقامتتان غذا میل کنید تعدادی از رستوران های این شهر را نیز بشناسید.

رستوران های پیشنهادی در شهر نیکوزیا

رستوران Souxou Mouxou Mantalakia

رستوران مدیترانه ای که غذاهای ترکیبی بسیار خوش طعم و عطر را برای سرو مشتریان خود آماده می کند. از جمله غذاهایی که نباید در این رستوران از دست بدهید ماهی، گوشت گوزن و آهو است.

آدرس: قبرس – نیکوزیا Shacolas Tower، Lefkoşa، Cyprus

رستوران Wagamama نیکوزیا

اگر می خواهید انواع غذاهای آسیایی را میل کنید، می توانید رستوران Wagamama را در شهر نیکوزیا انتخاب کنید. فضای داخلی این رستوران بسیار عالی و منحصر به فرد بوده و شما می توانید بهترین تجربه غذایی خود را در این رستوران تجربه کنید.

 آدرس: قبرس – نیکوزیا Themistokli Dervi، Nicosia، Cyprus

رستوران Moondog’s Bar & Grill

رستورانی دوست داشتنی که در قلب شهر نیکوزیا با منویی متنوع از برگرهای خوشمزه و دکوراسیونی دلشین و مناسب برای گذراندن چند ساعتی خوش در کنار عزیزانتان است.

آدرس : قبرس – نیکوزیا Mykinon، Nicosia، Cyprus

هزینه حمل و نقل در نیکوزیا

هزینه بلیط تک سفره ۱٫۵۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۴۰ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۳٫۸۵ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۰٫۷۵ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۱٫۵۰ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۲۱ یورو

جاذبه های گردشگری در نیکوزیا

صومعه ماهراس نیکوزیا | Machairas Monastery

این صومعه در منطقه مسائوریا، شهر نیکوزیا قرار گرفته است. این منطقه پر از روستاهای کوچم و صومعه های باستانی بوده و این ماهراس یکی از آن آثار تاریخی قبرس که معماری منحصر به فردی دارد. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این جاذبه به نیکوزی سفر می کنند.

آدرس: قبرس – نیکوزیا Ε۴، Cyprus

موزه هنر عامیانه نیکوزیا | Cyprus Folk Art Museum

یکی از مجموعه های شگفت انگیزی که در شهر نیکوزیا قبرس وجود دارد، موزه هنر عامیانه است. ساختمان این موزه یک خانه قدیمی بوده که به خوبی حفظ شده و هم اکنون به موزه تغییر کاربری داده است. موزه هنرهای عامیانه در سال ۱۹۸۵ ساخته شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ نمایشگاه در آن برگزار شده و فرهنگ و هنر مردم قبرس به خوبی در این موزه نمایان است.

آدرس: قبرس – نیکوزیا Ayiou Ioannou، Nicosia، Cyprus

کلیسای جامع سنت جان نیکوزیا | St John’s Cathedral

کلیسایی قدیمی در شهر نیکوزیا که از قرن ۱۸ تا به حال در این شهر باقی مانده است. کلیسای جامع سنت جان با نقاشی های خیره کننده و جذاب از صحنه های کتاب مقدس یکی از آثار هنری بی نظیر شهر نیکوزیا است.

آدرس: قبرس – نیکوزیا Ιερά Αρχιεπισκοπή، Isokratous، Nicosia، Cyprus

دروازه فاماگوستا نیکوزیا | Famagusta Gate

دروازه ای بسیار زیبا در شهر نیکوزیای قبرس وجود دار که از جمله مهمترین دروازه های تاریخی و باستانی این کشور به شمار می رود. تونلی طولانی در این دروازه وجود دارد که توسط ونیزی ها ساخته شده است و در حقیقت راه ورودی به داخل شهر از بندر فاماگوستا بوده است. دروازه فاماگوستا دارای یک گالری هنری، سالن کنسرت و نمایشگاه است که برای علاقه مندان به آثار هنری و معماری جذابیت زیادی دارد.

آدرس: قبرس – نیکوزیا Athinas، Nicosia، Cyprus

سلامیس باستانی

سلامیس از شهرهای باستانی است که در شرق ساحل قبرس قرار دارد در حدود ۱۱۰۰ سال قبل میلاد مسیح پایتخت قبرس بوده است. این محل باستانی خرابه های مرمر زیادی دارد و به همراه کورایون باستانی از مهمترین مکان های تاریخی جزیره هستند. در این شهر همه خرابه های تاریخی نگهداری می شوند و به خوبی بیانگر قدرت مهندسی و مدیریت مردمان باستان این سرزمین هستند.آب شیر، قابل نوشیدن است اما توصیه ما این است که آب نوشیدنی را خریداری نمایید.

کلیسا Panagia Asinou

کلیسایی که در ۳ کیلومتری روستای کوهستانی نیکوزیا واقع شده و در سال ۱۰۹۹ توسط یک راهب به نام نیکولائوس نیز ساخته شده است. نقاشی های این کلیسای نمایان گر هنر و تاریخ قستنطنیه در قرن هفدهم می باشد.

آدرس: قبرس – نیکوزیا F۹۳۲، Cyprus

حمام Omerye

حمام Omerye با یک ساختمان قدیمی و معماری منحصر به فرد که علاوه بر تماشای معماری زیبا و حیرت انگیز میتونید از ماساژ درمانی هم استفاده کنید.

آدرس: قبرس – نیکوزیا Σούτσου، Nicosia، Cyprus

کلیسا Archangel Michael Tripiotis  

یکی از زیباترین کلیساها مسیحی ارتدکس در قلب شهر قدیمیه نیکوزیا واقع شده، این کلیسا دارای یک فضای داخلی زیبا که با آیکون های نقره ای پوشیده شده و شبیه آرایش یک تئاتره و در داخل و خارج کلیسا، نقاشی های داستان کلیسا و نام کلیسا به زیبایی نقش شده و بسیار جالب و متفاوت است.

آدرس: قبرس – نیکوزیا Archaggelou Michael ۳، Nicosia، Cyprus

فستیوال های شهر نیکوزیا

روز استقلال قبرس

زمان برگزاری: ۹ مهر

جشنواره فرهنگی آگلاندجیا

زمان برگزاری: ۲۵ خرداد تا ۲۶ تیر به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

جشنواره بین‌المللی موسیقی

زمان برگزاری: در اوسط ماه خرداد به مدت هفته ادامه دارد.

راهنمای سفارت قبرس

آدرس سفارت قبرس در تهران:

دزاشیب، خیابان بوعلی، شماره ۱۹۴

تلفن سفارت قبرس: ۲۲۲۱۹۸۴۲

آدرس سفارت ایران در قبرس:

Armenias 42, Strovolos, Cyprus

تلفن سفارت ایران: ۰۰۳۵۷۲۲۳۱۴۴۵۹

بایدها و نبایدها در شهر نیکوزیای قبرس

آب شیر، قابل نوشیدن است اما توصیه ما این است که آب نوشیدنی را خریداری نمایید.

ورود وجه نقد بالغ بر ۴۰۰۰ یورو نیاز به اظهار نامه ارزی دارد.

در فرودگاه کنترل جدی و سختی برای ورود مواد مخدر وجود دارد.

دادن انعام در رستورانها و تاکسی ها و … دلخواه است اما همیشه از آن استقبال می شود.

حتما سعی کنید با تور یا همراه به شهر نیکوزیا سفر کنید و همچنین از پذیرفتن نوشیدنی از افراد ناشناس خودداری نمایید و در هر مهمانپذیری اقامت نکنید.

اگر گشت‌زدن در بازارهای محلی و دیدن بساط‌های رنگارنگ زیورآلات سنگی و صدفی، لباس‌ها و صندل‌های تابستانی هم برای شما جالب است، یکشنبه‌بازار لفکوشا را از دست ندهید.