مقاصد بهاری

بهار، فصل شکفتن گل های رنگارنگ است، فصلی زیبا که همه را شیفته خودش می کند. با گرم شدن هوا، کم کم کسانی که عاشق ماجراجویی هستند راهی سفر می شوند چون روزها بلدتر می شود و زمان بیشتری برای گشت و گذار هست، آن هم در روزهایی که طبیعت در زیباترین حالت ممکنش قرار دارد. برای ما ایرانی ها یکی از بهترین زمان ها برای سفرهای بهاری، تعطیلات عید است؛ زمانی که فرصت کافی دارید تا به باغ های رنگارنگ، جاذبه های خیره کننده طبیعی، جنگل ها و شهرهای کوچک بروید و ببینید طبیعت چه شگفتی هایی را رو کرده است. مقصد برای سفر عید , سفر عید , سفر نوروز , سفر عید نوروز

در ادامه شیدا گشت را همراهی کنید تا تعدادی از مقاصد خیره کننده برای سفر در عید را به شما معرفی کنیم.

۱- دهکده Castelluccio، ناحیه اومبریا |  Umbria ، ایتالیا

شاید تا به حال درباره ناحیه اومبریا در ایتالیا چیزی نشنیده باشید، ناحیه ای که در کنار توسکانی قرار دارد و به قلب سرسبز ایتالیا معروف است. در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) دشت های این دهکده پر از شقایق، پامچال و گل های زعفران  می شود پس بی دلیل نیست که اینجا به گل های بهاری اش معروف شده است. تعداد گل های این ناحیه تا حدی است که کوهستان سیبیلینی با هزاران گل به رنگ های قرمز، سفید و آبی درمی آید.

۲- منطقه علمی و ملی Alishan، تایوان

دوست دارید نمایشی خیره کننده از شکوفه های گیلاس را تماشا کنید؟ به منطقه آلیشان در تایوان بروید، حفاظتگاهی کوهستانی و طبیعی که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تایوان است.  جایی که تا چشم کار می کند درختان گیلاسی را می بینید که در بهار به زیباترین حالت ممکن در آمده اند. با رفتن به این ناحیه می توانید از جاذبه هایی مثل دهکده های محلی، جنگل ها، آبشارها، مزارع چای و مسیرهای کوهنوردی هم دیدن کنید.

۳- دره دورو| Douro Valley، پرتغال

دره ای با چشم اندازهای تماشایی که با وجود رودخانه «دورو» جذاب تر هم شده و آب و هوای خاص، برایش سه جاذبه جهانی را به ارمغان آورده که در لیست میراث جهانی یونسکو هستند. چشم اندازهای نفس گیر، بناهای زیبا، گونه های گیاهی و تپه های سرسبزی که پوشیده از درختان بادام و زیتون هستند از مناظر همیشگی این منطقه اند که در بهار، هزاران برابر جذاب تر می شوند.

۴- باغ گیورنی مونت | Giverny monet garden، فرانسه

ماه آوریل (فروردین) زمان تماشای گل های نرگس، لاله، سنبل و شکوفه های گیلاس است. باغ معروف گیورنی مونت که باغ آبی نمادین را هم در خود جای داده در تاریخ ۲۴ مارس (۴ فروردین) باز می شود. اگر عاشق درختان ویستریا هستید به هیچ وجه این باغ را از دست ندهید در اینجا پل معروف ژاپنی را می بینید که پوشیده از درختان بنفش رنگ ویستریا است. به کنار پل های کوچک تر که بروید بید مجنون، درخت بامبو و نیلوفرهای آبی ای که در تمام مدت تابستان روی آب هستند نظرتان را جلب می کنند. چشم اندازهای طبیعی این باغ به خصوص در فصل بهار روح طبیعت دوستتان را کاملا سیراب می کند و مناظری را به شما نشان می دهد که در هیچ فصلی به جز بهار شانس تماشای آن ها را ندارید.

۵- باغ گیاهشناسی بروکلین | Brooklyn Botanic Garden، نیویورک  

باغ گیاهشناسی بروکلین یکی از مهمترین گنجینه های شهر نیویورک است، باغی که حداقل ۲۰ باغ ، آلاچیق ها، نمایشگاه ها، مجموعه ها و حتی موزه های متنوع دارد. در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت)  بوی یاس های بنفش، فضای باغ را عطرآگین و بهشتی می کند به طوری که دلتان می خواهد ساعت ها در میان طبیعت باغ قدم بزنید و تا می توانید عطر گل ها را استشمام کنید. همین که اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) می شود هزاران گل آبی شکفته می شوند و مناظری ناب را خلق  می کنند. گل های بابونه شگفت انگیز این باغ هم از دیگر چشم اندازهای نابی است که فقط در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) شانس تماشای آن ها را دارید.

۶- شهر لیسه | lisse، هلند

هلند مدت هاست که به گل های لاله بهاری اش معروف است پس تعجب برانگیز نیست که در فصل بهار تعداد گردشگران این کشور چد برابر می شود. برای تماشای لاله های هلند به کمی آن طرف تر از آمستردام و به شهر لیسه بروید، شهری که یکی از رنگارنگ ترین جاهای دنیاست و به موزه ای از زیباترین چشم اندازهای کل کشور معروف است. پارک کوکنهوف در نزدیکی شهر لیسه یکی از زیباترین باغ های بهاری دنیا و همان جایی است که مطمئنا با دیدن لاله های رنگارنگش شگفت زده می شوید. در فصل بهار در این باغ بیش از ۷ میلیون پیاز گل و حدود ۸۰۰ نوع از لاله های مختلف کاشته می شود.

۷- شهر کاسرس | Caceres، اسپانیا

اگر بدانید در شهر کاسرس و در دره Jerte بیش از دو میلیون درخت گیلاس وجود دارد حتما شیفته این شهر می شوید و دلتان می خواهد آن را هم به لیست مقاصد بهاری تان اضافه کنید. هر سال در دو هفته ی آخر ماه مارس (اوایل فروردین) درختان گیلاس،  شکوفه می دهند و دامنه های این منطقه را سفید رنگ می کنند. حتما سری به دره های روستاهای اطراف بزنید، آهسته راه بروید و غرق تماشای شکوفه هایی شوید که چند روزی بیشتر مهمان این منطقه نیستند. با رفتن به این ناحیه، خیلی ها را می بینید که در حال دوچرخه سواری، اسب سواری، کوهنوردی و پیاده روی هستند و آمده اند که تا می توانند از این فصل شگفت انگیز لذت ببرند.

۸- شهر فورانو | Furano، ژاپن

بیش از ۵۰ سال است که در جزیره هوکایدوی ژاپن، گیاه دارویی اسطو خروس کاشته می شود به طوری که دشت های اسطو خروس شهر فورانو هر سال هزاران گردشگر را به این منطقه می کشاند. بیشتر اسطو خروس ها در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) گل می دهند و تا اواخر تیر و اواسط مرداد به زیباترین حالت ممکن خود می رسند. البته این شهر گل های دیگری هم دارد که ماه تماشای آن ها خرداد است.